Käytössä on vähähiilistä betonia ja purkubetonia, uusiutuvaa energiaa sekä jätteistä valmistettua dieseliä, mikä yhdessä vähentää pakokaasupäästöjä. Pelkästään vähähiilibetonin käytön ansiosta hankkeen arvioidaan säästävän jopa 200 000 CO₂-kiloa, mikä vastaa lähes 1,5 miljoonan kilometrin ajamista autolla. Tämä kestävä lähestymistapa on osa Helsingin kaupungin tavoitetta saavuttaa hiilineutraalius vuoteen 2030 mennessä.
Työmaalla toteutettavat massiiviset rantarakenteet valmistetaan vähähiilibetonista, joka on vaihtoehto perinteisemmälle betonille. Lisäksi vanhat satamalaitoksen betonirakenteet puretaan ja murskataan uudelleenkäyttöä varten, mikä vähentää uusien raaka-aineiden tarvetta ja kuljetuskustannuksia. Työmaan koneet täyttävät tiukat päästöluokkavaatimukset, ja polttoaineena käytetään ainoastaan uusiutuvia vaihtoehtoja, kuten jätteistä valmistettua dieseliä.
Lindhagensgatan 51, 112 43 Stockholm,
Kundservice: 08 – 400 22 620
toimitus@iradar.fi
Copyright 2024 | Industry Radar