Nurminen Logistics rakensi reitin kahdessa kuukaudessa puhtaalta pöydältä yhdessä Kazakstanin rautateiden kanssa, mikä kertoo yhtiön laajasta osaamisesta ja kyvystä reagoida nopeasti asiakkaiden tarpeisiin muuttuneessa globaalissa logistiikkakentässä.
Rautatie- ja merikuljetusta yhdistävä Trans-Kaspian reitti vastaa erinomaisesti nykyajan kuljetusketjujen tarpeisiin, jossa nopeus ja ympäristöystävällisyys ovat isossa roolissa; kuljetusaika Kiinasta Keski-Eurooppaan on keskimäärin kolme kertaa nopeampi verrattuna merikuljetukseen.
”Reitin avaaminen edellytti Kiinan rautateiltä vahvaa luottamusta tekemiseemme sekä ennen kaikkea asiakkaidemme uskoa meihin. Myös Nurmisen oma kansainvälinen rautatietiimi osoitti Euroopan mittapuulla ainutlaatuista osaamista ja toteutuskykyä vaikeassa ja nopeasti eteen tulleessa tilanteessa”, kertoo Nurminen Logisticsin toimitusjohtaja Olli Pohjanvirta.
Uudelle reitille on kovaa kysyntää ja ensimmäisessä juna varattiin heti myyntiin tultuaan täyteen. Seuraava, 25.5. lähtevä juna on jo lähes täynnä, vain muutamia paikkoja on vapaana. Viikottaiset lähdöt on tarkoitus aloittaa kesäkuussa. Ensimmäisen junan kontit sisältävät eurooppalaisten asiakkaiden tuotteita laidasta laitaan. Kyydissä on muun muassa eri teollisuuden alojen komponentteja sekä kauppojen hyllyille päätyviä kesäsesongin tuotteita aina porealtaista ulkoliikuntavälineisiin.
Trans-Kaspian reitti vahvistaa Nurmisen nykyistä ovelta ovelle periaatteella toimivaa Aasian ja Pohjoismaiden välistä rautatiepalvelua sekä Norja-Ruotsi-Suomi välistä konttijunaliikennettä. Reitti kasvattaa myös yhtiön asiakaspohjaa Keski-Euroopassa ja mahdollistaa multimodaali kuljetusratkaisujen edelleen kehittämisen.
Lindhagensgatan 51, 112 43 Stockholm,
Kundservice: 08 – 400 22 620
toimitus@iradar.fi
Copyright 2023 | Industry Radar